Lichtjestocht in Zuiderwoude voor kinderen

Lichtjestocht Zuiderwoude

Zaterdag 21 december kunnen kinderen het kerstverhaal beleven met een speciale lichtjestocht. We wandelen we om het dorp Zuiderwoude.

Tegelijkertijd wandelen we door het kerstverhaal: de soldaten sturen ons op weg om ons te laten inschrijven. De herbergier klaagt over de drukte, de wijzen volgen een ster en de herders krijgen hemels bezoek. In de stal vinden we het kindje Jezus met Maria en Jozef tussen de dieren.

Onderweg is er warme chocolademelk. Terug bij de kerk kunnen we genieten van de muziek van het opleidingsorkest van de Fanfare Zuiderwoude. Meer dan zestig mensen helpen mee om er een geweldige avond van te maken!

Vanwege de veiligheid vragen we iedereen ervoor te zorgen goed zichtbaar te zijn in het donker. Dat kan bijvoorbeeld met een reflecterend hesje of een fietslampje. Als het regent gaat de Lichtjestocht gewoon door.

Let op, de tijden zijn anders dan in eerdere publicaties: verzamelen tot 16.45 uur bij de kerk van Zuiderwoude. De tocht duurt tot 17.30 uur.

De tocht wordt dit jaar georganiseerd door de Protestantse Gemeente Zuiderwoude/Uitdam. In 2020 is de lichtjestocht in Broek in Waterland.