13 oktober 2019, aanvang 15.00 uur
Organisator: Amstelveens Symfonie Orkest
Pianiste Hisako Hirata speelt het Tweede Concert voor piano van Rachmaninov. Zij wordt begeleid door het Amstelveens Symfonie Orkest. Dirigent is Rutger van Leyden.

In de steppen

Na het pianoconcert speelt het orkest muziek in de sfeer van de Russische steppen met composities van Borodin, Tsjaikowsky en Ljadow.

Pianiste Hisako Hirata

Hisako Hirata won het Liszt Pianoconcours en verschillende andere internationale pianoconcoursen. Zij trad op in concertzalen in België, Bulgarije, Frankrijk, Japan, Oostenrijk, Polen en Portugal. Ook in Nederland: in Tivoli Vredenburg in Utrecht en Vondel CS in Amsterdam.
Ze studeerde aan de Nationale Universiteit van Kunst en Muziek in Tokyo, gevolgd door de École Normale de Musique de Paris, het Conservatorium van Parijs en de Schola Cantorum in Parijs.

Amtelveens Symfonie Orkest (AmSo)

Het AmSo is een orkest met een symfonische bezetting dat in 1976 is opgericht. Het orkest bestaat uit ongeveer 35 ervaren en enthousiaste musici: gevorderde amateurs en professionele spelers. Dirigent is Rutger van Leyden.
Onze Broeker Kerk is voor dit orkest een geliefde locatie waar ze regelmatig concerten geven.

Sergej Rachmaninov – Tweede Pianoconcert
Rachmaninov speelde dit meeslepende Tweede Pianoconcert zelf 110 jaar geleden in Nederland. Het heeft een ijzersterk thema dat in het hele stuk terugkeert.

Alexander Borodin – Op de steppen van Centraal-Azië
Dit symfonische gedicht verhaalt van een karavaan die een vlakte in Centraal-Azië doorkruist, vergezeld door Russische troepen.

Pjotr Iljitsj Tsjaikovsky – Eerste Symfonie, deel 2 en 3
Land van duisternis, land van mist opent met een choraal-achtige passage in de strijkers: kalm en melancholiek. Het scherzo opent met lichte, vluchtige passages die telkens dringender worden.

Anatoli Ljadov – Acht Russische Volksliederen
Ljadov schreef bij voorkeur kleinere werken. Zijn Acht Russische Volksliederen zijn gebaseerd op folklorethema’s met afwisselende ritmes, die samen een eenheid vormen.

Toegangsprijs: € 15,00 (inclusief consumptie); t/m 18 jaar € 7,50
Kaartverkoop: Ticketkantoor of bij de ingang van de kerk (alleen contant betalen mogelijk).

Meer informatie: www.amso-orkest.com