(foto: Lex van Groningen)

Wiebke Göetjes en de Dutch Opera Studio spelen de opera ‘Suor Angelica’ (Zuster Angelica). Het is een opera in één akte van componist Giacomo Puccini, die vooral bekend is van werken zoals ‘Tosca’ en ‘Madame Butterfly’. Het verhaal speelt zich af in een klooster. Waar vind je een beter decor dan onze kerk? Na de pauze klinken bekende operaduetten en -aria’s.

De kerk is deze middag voor even het klooster waar Suor Angelica (Zuster Angelica) naartoe is verbannen, nadat ze een buitenechtelijk kind heeft gekregen. De eerste scenes illustreren het dagelijkse kloosterleven. Daar is Suor Angelica verantwoordelijk voor de bloemen en de kloostertuin. De zusters bidden, zingen, borduren, doen boodschappen en hebben zo hun dagelijkse gesprekken. Dan komt er bezoek, de tante van Suor Angelica. Vanaf dat moment verandert alles in haar leven.

Na de pauze klinken bekende operaduetten en -aria’s.

Dit concert wordt georganiseerd door het Cultuurgilde van de Stichting Broeker Kerk. De opbrengst van het concert is bestemd voor het onderhoud van de Broeker Kerk.

Kaarten:

• € 12,50 in de voorverkoop,
  • € 15,00 bij de ingang.

Voorverkoop: in Broek bij Eetwinkel Jesse en ‘t Winkeltje, in Monnickendam bij NIMO. Met het formulier hieronder kunt u t/m 21 september ook kaarten reserveren voor het lage tarief.