Kunstenaar Bram Stoof geeft schilderworkshops in Broek in Waterland

Leer landschappen en gebouwen schilderen

Bram-Stoof-Huizen-in-Broek-in-Waterland-aquarel

Huizen in Broek in Waterland, aquarel

Schilder en tekenaar Bram Stoof staat centraal in de zomerexpositie van de kerk in Broek in Waterland die van 14 juli tot en met 22 augustus wordt gehouden. De in Enkhuizen geboren Stoof is bekend van zijn realistische olieverf portretten maar heeft een veel breder repertoire. Als portrettist nam hij deel aan het programma Sterren op het doek en schilderde Karin Bloemen. Sinds de corona-lockdown gebruikt hij het interieur van zijn eigen Amsterdamse woning als onderwerp. Ook maakt hij tekeningen en aquarellen.

Bram Stoof geeft op 31 juli een schilderworkshop van 12.30 tot ongeveer 15.30 uur. In samenhang met de expositie staat de workshop in het teken van het landschap en de architectuur.

Het zal niet vaak voorkomen dat een landschapsschilder zo’n rijkdom aan motieven zo dicht bij huis vindt. Broek in Waterland is een prachtige plaats met zijn fraai gebouwde huizen en verrassende uitzichten. Mocht het weer niet meewerken, dan biedt Broek ook een mooie uitdaging binnenshuis: het imposante interieur van de kerk.

Materialen

Tijdens de workshops werk je met het materiaal van je eigen voorkeur. Neem van thuis iets mee waar je vertrouwd mee bent, zodat we niet afgeleid worden door eventuele technische problemen. Op die manier kunnen we ons ten volle wijden aan compositie, tekening, licht en donker gebruik en het mengen van kleuren.
Denk even praktisch na voordat je je keuze bepaalt. Realiseer je bijvoorbeeld, dat het maken van een schilderij met olieverf binnen een paar uur een pittige opgave is. Acrylverf daarentegen droogt wel lekker snel, maar op een warme dag kan dat kwellend snel worden. Neem naast je materiaal ook iets mee waar je goed op zit, zoals een vissers- of campingstoeltje zonder armleuningen.

Kosten workshop: € 50,00

Er is plaats voor maximaal 10 deelnemers.