Dorpsgenoot Tim Voors loopt veel en graag. Hij liep duizenden kilometers door verre landen als Japan, Nieuw Zeeland en dwars door Amerika (ruim 4200 km). Waarom verlaat een vader zijn gezin om in zijn eentje zo’n tocht te maken?

Alleen – van Mexico naar Canada

Zijn laatste voettocht, de Pacific Crest Trail van Mexico tot Canada, beschrijft Tim Voors in zijn boek Alleen dat onlangs uitgekomen is. Tijdens die tocht van 4200 km door adembenemende landschappen ondergaat hij intense angst. Hij ervaart dat pijn ook voldoening kan geven, hoe het eindelijk leeg wordt in zijn hoofd en hij leert genieten van het alleen-zijn. Hij ontwikkelt een hartstochtelijke verhouding met de wildernis, sluit nieuwe vriendschappen en moet zich constant aanpassen aan de onvoorspelbaarheid van het weer en de natuur.

Opladen
Tim Voors vertelt over zijn fysieke, mentale en spirituele reis en raadt iedereen aan om meer tijd voor zichzelf te (durven) nemen. Want we vinden altijd wel een reden of excuus om er niet af en toe alleen tussenuit te gaan en onszelf weer op te laden.

Literair café
Behalve wandelaar is Tim Voors ook een boeiende verhalenverteller die zijn toehoorders graag vol energie weer naar huis laat gaan. En – wie weet – met plannen om hun leven te veranderen. Met wat muziek erbij, een drankje aan de bar en een signeersessie aan het einde van de middag belooft het een geanimeerd en inspirerend literair café te worden.

• Zondag 3 februari in de Broeker Kerk, aanvang 15.30 uur. Vanaf 14.30 uur zijn de kerkdeuren en de bar open.
  • Toegangsprijs: € 5,50 (kinderen € 2,50)
  • Kaartverkoop: bij de ingang of reserveren met het formulier hieronder.
  • Organisator: het Cultuurgilde van de Stichting Broeker Kerk
Tim Voors