Het oudste symfonieorkest van Amsterdam bestaat 140 jaar. Het eerste Klavecimbelconcert van Bach staat centraal tijdens dit jubileumconcert in de Broeker Kerk. In een speciale bewerking voor twee marimba’s!

Aanvang: 20.15 uur
Locatie: Broeker Kerk, Kerkplein 13, Broek in Waterland
Toegangsprijs: € 15,00 – CJP € 12,50 (tot 12 jaar gratis)
Kaartverkoop: bij de ingang of reserveren via het contactformulier op de website www.mozartorkest.nl. De kaarten kunnen vervolgens voor het concert bij de entree worden afgehaald en betaald.

Programma

• Concert nr. 1 voor klavecimbel en strijkers, J.S. Bach (bewerkt voor marimba’s)
    Solisten: Tom Pritchard en Damaso Escauriaza.
  • Symfonie nr. 3, F. Schubert
  • Old Wine in New Bottles, Gordon Jacob
  • Ouverture 2e Parijse symfonie, W.A. Mozart

Het orkest

Philharmonisch Orkest Mozart, opgericht in 1878, speelt symfonische werken op een zo hoog mogelijk niveau. Dirigent is Leon Bosch.
Het orkest bestaat uit gevorderde amateurs, oud-conservatorium studenten en ook professionele musici (onder wie de dirigent en de concertmeester). De leden maken onderling kamermuziek en er wordt samengewerkt met koren. Jong talent krijgt bij het orkest een kans om met een symfonieorkest op te treden. Het orkest zet zich ook maatschappelijk in, bijvoorbeeld door op te treden voor bewoners van een verpleeghuis.

Organisator: www.mozartorkest.nl