Concert- en theaterpodium

Pianist Ivo Jansen: “Wat klinkt het hier verschrikkelijk mooi!”

Ivo Janssen is niet de enige die zo enthousiast is over de Broeker Kerk. Van opera tot orgelconcert, van symfonieorkest tot jazz… musici en orkesten treden graag op in ons unieke kerkgebouw. Vanwege de akoestiek, maar ook vanwege de sfeervolle entourage: zowel binnen als buiten. De locatie leent zich ook goed voor cd-opnamen.

In het pittoreske en verstilde Broek in Waterland waant het publiek zich in een wereld uit lang vervlogen tijden. Bij het buffet in de kerk kunnen bezoekers voor en na het concert wat drinken. Het dorp heeft verschillende eetgelegenheden op enkele minuten vanaf de kerk.
En dat alles op nog geen 10 km van Amsterdam, prima te bereiken met openbaar vervoer en auto!

Inspiratie en contact

Neem ter inspiratie eens een kijkje bij ons nieuwsarchief. Daar staan alle openbare evenementen van de afgelopen periode bij elkaar.
Wil je meer weten over de mogelijkheden? Binnen de programmering of heb je een eigen voorstelling die je wilt organiseren? Voor het eerste kun je contact opnemen met het Cultuurgilde. Voor een eigen initiatief; bespreek  je wensen en ideeën met Marieke Kuen via  KOSTER EN DE KERK

Hoe diverser, hoe beter

Hoe stellen de leden van het Cultuurgilde de programmering eigenlijk samen? ’Voorop staat dat we graag diversiteit in het aanbod willen: van jazz tot kleinkunst, van klassiek tot eigentijds, van smartlappen tot literatuur. Daarmee hopen we verschillende generaties aan te spreken. We oriënteren ons zelf op voorstellingen maar staan zeker open voor suggesties en ideeën’.

Evenement in de Broeker kerk

Theaterstichting Neeltje Pater bracht de watersnood van 1916 opnieuw tot leven in de Broeker Kerk.
Neem een kijkje bij Neeltje Pater

Muziekvoorstelling van de kleuters van OBS De Havenrakkers

Ivo Janssen: “Wat klinkt het hier ontzettend mooi!”