Kerstconcert Gemengd Koor Broek in Waterland

zondag 17 december 2023 | aanvang 15.00 uur

Koormuziek, kaarslicht en kerstbrood!

Zondag 17 december gaan in de Broeker Kerk om 15.00 uur de kaarsen weer aan en wordt het kerstbrood gesmeerd voor het traditionele kerstconcert van het Gemengd Koor Broek in Waterland in de warme sfeer van de kerk.

Onder leiding van de nieuwe dirigent Ron Strik zingt het koor mooie kerstklassiekers en andere gevarieerde muziek die bij de kerst past. Als gasten voeren Isabel Negrín López op piano en Fátima Hernández Silva op viool mooie, bijpassende muziek uit. Ook zingt het koor samen met hen het prachtige Ave Maria dat wordt toegeschreven aan componist Caccini. Isabel Negrín begeleidt ook het koor.

Dirigent Ron Strik

Sinds 1 september dirigeert Ron Strik het Broeker koor. Hij heeft een jarenlange ervaring als professioneel musicus op piano en orgel en musiceerde in diverse orkesten en bands. Dirigeerlessen volgde hij aan de Schumann Academie en de Bourdon Hogeschool voor muziek. Momenteel dirigeert hij diverse koren en geeft privémuzieklessen op piano en keyboard.

Isabel Negrín López, piano

Isabel Negrín begon haar pianostudie op haar achtste aan het Conservatorium van Valladolid (Spanje). Ze studeerde weliswaar chemie, maar bleef musiceren als zanger en als pianiste bij verschillende koren en raakte geïnteresseerd in het klavecimbel. Klavecimbellessen in Valladolid en New York volgden. Sinds 2021 studeert ze klavecimbel en basso continuo aan het Conservatorium van Amsterdam.

Fátima Hernández Silva, viool

Fátima Hernández Silva is geboren in Mexico en studeerde daar viool aan de Universidad Veracruzana. Ze vervolgde haar vioolstudie aan het Conservatorium van Amsterdam. Ze volgde masterclasses, speelde op festivals in Amerika en Duitsland en won verschillende prijzen voor getalenteerde studenten. Momenteel speelt ze in de Nieuwe Philharmonie Utrecht, het [H]Éros Ensemble en in twee Mexicaanse folkore-ensembles.

Kaarten bestellen: www.broekerkoor.nl

17-12-2023 | aanvang 15.00 uur

Toegangsprijs: online voorverkoop € 12,50 (t/m 15 december). Daarna en aan de zaal € 15,00. Kinderen t/m 16 jaar € 7,50.

Kaarten bestellen: www.broekerkoor.nl

foto: Eiko.nl