KERSTNACHTDIENST

24 december 2020| aanvang 22.00 uur

Kerstavond… dat is het geluid van het aanschuiven van extra klapstoeltjes in de kerk, omdat er zoveel meer mensen komen dan anders. Dat is de warmte die je ervaart, als je vanuit de donkere kerstnacht de met kaarsen verlichte kerk binnenstapt. En dat is het samenzijn, terwijl je naar het eeuwenoude kerstverhaal luistert en de vertrouwde kerstliederen hoort.

Maar helaas – dit jaar is alles anders, omdat wij op een veilige manier kerst willen vieren. Daardoor kan er dit jaar geen fysieke kerstnachtdienst plaatsvinden. Toch willen wij als kerk laten merken dat wij het feest van de geboorte van Jezus met iedereen om ons heen willen vieren.

Oecumenische viering

En zo kunt u op kerstavond thuis kijken naar een digitale oecumenische viering die Omroep PIM zal uitzenden. De katholieke parochie van Monnickendam en de protestantse gemeenten van Monnickendam, Broek in Waterland en Zuiderwoude-Uitdam leveren een bijdrage aan deze dienst.

Drie Waterlandse koren verlenen muzikale medewerking: Gemengd koor Sint Caecilia en Couleur Locale uit Monnickendam en de Cantorij van Broek in Waterland. Hun bijdragen worden per koor afzonderlijk opgenomen.

Donderdag 24 december 2020

Aanvang: 22.00 uur

Kroonluchter Broeker Kerk

Uitzending bekijken