Anneke Mulder en Ine Barbiers vormen samen het Kunstgilde; zij organiseren de exposities in de kerk. Het uitgangspunt is: de kunstenaar betaalt voor de expositieruimte en van ieder verkocht kunstwerk ontvangt de kerk een deel.

Een flink deel van de achterwanden en de spotjes is in 2018 al terugverdiend.

Anneke Mulder blikt tevreden terug op de resultaten van 2018: “Er is veel werk verkocht, de totale opbrengst voor de kerk was 850 euro. Daarmee is de investering van de nieuwe achterwanden en verlichting al voor een flink deel terugverdiend, dat is wel een opluchting.”

Anneke en Ine bereiden de exposities zorgvuldig voor en daarbij nemen ze de opgedane ervaringen mee. Anneke: “Komend jaar nemen we wat meer tijd voor de exposities, dan wisselen we niet meer om de vier maar om de zes weken. We bezoeken zelf regelmatig exposities om geschikte nieuwe mogelijkheden te vinden en contacten te leggen. We proberen kunstenaars aan te trekken die vooral in onze omgeving actief zijn.”

Neem hier een kijkje voor de exposities van het afgelopen jaar (2018).