LICHTJESTOCHT VOOR KINDEREN

zaterdag 17 december 2022 | vertrek vanaf de Broeker Kerk van 16.45 tot 17.30 uur | gratis

Wandel je mee om de lichtjes te volgen? In een route van ongeveer 1,5 km loop je door het kerstverhaal. Kinderen van alle leeftijden zijn welkom bij deze lichtjestocht door Broek in Waterland.

De Romeinse soldaten sturen ons op weg om ons in te laten schrijven. Dan komen we bij de herberg, waar het heel druk is. Even later ontmoeten we de wijzen uit het oosten en we zien en horen hoe de herders worden toegezongen door de engelen. En ja, daar is het kindje! Onderweg is er warme chocolademelk.

Fanfare speelt kerstmuziek

Tussen 16:45 en 17:30 uur mag iedereen vertrekken vanaf de Broeker Kerk. Daar eindigt de route ook: kom het kindje bekijken bij de dieren in de stal! Fanfare Zuiderwoude (en het opleidingsorkest) spelen kerstliederen bij terugkomst in de kerk. Daar is ook gelegenheid om nog even na te genieten met een drankje.

Veiligheid

Zorg dat je onderweg goed te zien bent, iedereen is zelf verantwoordelijk voor de veiligheid. En kleed je weersbestendig.
Deelname is gratis, een vrijwillige bijdrage is welkom bij de chocolademelkstop.

Organisatie: Protestantse Gemeente Zuiderwoude-Uitdam-Broek in Waterland.

17 december 2022 | vertrek van 16.45 tot 17.30 uur

Lichtjestocht 2019 in Zuiderwoude

In 2019 maakte Toon Vieijra deze foto’s tijdens de lichtjestocht in Zuiderwoude.

Lichtjestocht 2019 in Zuiderwoude