Vuurtorens en drassige landjes

Met de expositie van regionale kunstenaars Frans Room en Stella Burggraaf start op 27 april een seizoen ‘Kunst in de kerk’. Het is weer mogelijk om kunst met eigen ogen te zien en desgewenst te kopen. De toegang is vrij, met inachtneming van de Corona-voorzorgsmaatregelen. Wacht niet te lang, want op 31 mei loopt deze expositie weer af.

28 april t/m 31 mei 2021

De expositie is gratis toegankelijk en de werken kunnen worden gekocht.
Openingstijden: 10.00 – 17.00 uur
(zondag en maandag 13.00 – 17.00 uur)

Frans Room

Schilder en graficus Frans Room werd in 1939 geboren in Zaandam en kreeg les van de Zaanse schilder/graficus Gerrit de Jong. Hij zwierf een aantal jaren door Europa en Noord-Afrika. Uiteindelijk vestigde hij zich weer in de Zaanstreek, waar hij het veranderende landschap vastlegde.
In 1995 begon hij aan een serie zeefdrukken van Nederlandse vuurtorens. Deze grote zeefdrukken zijn nu te zien en voor aantrekkelijke prijzen te koop in de Broeker kerk.

Meer informatie op de website van Frans Room

Stella Burggraaf

Stella Burggraaf studeerde in 2003 af aan de Wackers Academie in Amsterdam en werkt sindsdien vanuit haar atelier in Westknollendam. Het polderlandschap staat centraal in haar werk. Geen registraties van de werkelijkheid, maar impressies met de horizon als uitgangspunt waaromheen ze haar eigen beeld creëert; ruimtelijk en simpel. In haar werk hangt de sfeer van drassige landjes, spiegelend water en Hollandse luchten.

Meer informatie op de website van Stella Burggraaf