VERRASSENDE, AANSTEKELIJKE SHOW VAN HET NOORDKOOR

zondag 26 maart 2023 | aanvang 15.00 uur (einde ca. 16.00 uur*)

Met het Amsterdamse Noordkoor kun je dynamische arrangementen, spannende improvisaties en opgewekte energie verwachten. Dat levert een fris, divers en aanstekelijk programma op.

Waar de meeste koren focussen op één genre, stellen de leden van het Noordkoor hun diverse programma zelf samen. Dirigent Joep Hegger maakt vervolgens de dynamische arrangementen. Daarin komen de verschillende niveaus van de zangers onverwacht muzikaal naar voren. Bij veel standaardbewerkingen voert één partij de boventoon, de rest begeleidt. Hegger pakt het anders aan: hij vervlecht de hoofdmelodie en de begeleiding door alle stemmen heen, perfect aangepast aan het karakter van het koor. Daardoor maakt het genre van het oorspronkelijke stuk weinig uit; de pop, soul en klassiek in het programma klinken in de eerste plaats als het Noordkoor.

Groepsimprovisatie

En het koor zingt meer dan alleen voorgeschreven arrangementen. Een ingenieuze Scandinavische techniek voor groepsimprovisatie is ook vast onderdeel van het programma. Op basis van een serie handgebaren creëert de groep ter plekke muziek die nooit eerder bestond: een spannende muzikale reis voor zowel zangers als publiek.
Naast zijn werk als studioproducent en stempedagoog leidt Joep Hegger sinds 2014 verschillende koren in binnen- en buitenland. Het Amsterdamse Noordkoor zingt sinds 2017 wekelijks.

* Een gedeelte van het programma is geïmproviseerde muziek waarvan de lengte niet vaststaat. Daarom kan de duur van het concert variëren van 40 tot 60 minuten.

26 maart 2023 | aanvang 15.00 uur
toegangsprijs € 7,50

Het Noordkoor in de Broeker Kerk (april 2022)