LAATSTE DAG KERK OPEN – OPENING CULTUREEL SEIZOEN

zondag 2 oktober 2022 | van 12.00 tot 19.00 uur | toegang gratis

Het zomerseizoen zit erop, de dagelijkse openstelling van de kerk ook. Profiteer dus van deze laatste dag, die een feestelijk tintje krijgt. Want het is meteen de start van het culturele seizoen.

Met orgelmuziek, een veiling en een FietsDJ wordt het zomerseizoen met ‘Kerk Open’ afgesloten en het culturele (winter-)seizoen geopend.

12.00 uur: Ike Wolters speelt op het orgel

Vanaf 12.00 uur is de kerk open. Voor deze speciale gelegenheid speelt Ike Wolters op de achtergrond af en toe op het orgel.

14.30 uur – Veiling geëxposeerde foto’s

Ben je geraakt door de foto’s die Tessa Posthuma de Boer maakte van het in- en exterieur van de kerk? Veilingmeester Dianne Liesker gaat ze bij opbod verkopen, dus ga bieden op jouw favoriete foto. De veiling begint om 14.30 uur. En de opbrengst is – uiteraard – bestemd voor het restauratiefonds van de kerk.

16.00-19.00 FietsDJ opent cultureel seizoen

Na afloop van de veiling rijdt om 16.00 uur deejay Marcel Barlag op zijn fiets de kerk binnen. Je leest het goed, de FietsDJ dus! Tot 19.00 uur zorgt hij voor de muzikale begeleiding bij de borrel. Daarmee wordt niet alleen het zomerseizoen afgesloten, maar tevens het culturele (winter-)seizoen geopend.

02-10-2022 | 12.00-19.00 uur

Orgel, Broeker Kerk

Ike Wolters speelt op het orgel.
(foto: Tessa Posthuma de Boer)