IEDEREEN WELKOM BIJ VRIJWILLIGERSBIJEENKOMST

donderdag 10 november 2022 | aanvang 19.30 uur

Voor het behoud van het kerkgebouw en de organisatie van activiteiten zijn veel helpende handen nodig. Nieuwe vrijwilligers zijn daarom altijd welkom: voor grote en kleine klussen, een enkele keer of het hele jaar door. Ook een leuke manier om kennis te maken met andere Broekers!

Ben je benieuwd of het iets voor jou is? Kom dan naar deze jaarlijkse vrijwilligersbijeenkomst. Je krijgt er informatie over het reilen en zeilen van de stichting en er is een gastspreker van de Vereniging van Beheerders van Monumentale Kerkgebouwen in Nederland.

Iedereen is van harte welkom. Meld je wel even aan via vrijwilligers@broekerkerk.nl. Vermeld daarbij als onderwerp “gildebijeenkomst” en ook of je iemand meeneemt. Ook voor vragen kun je dit mailadres gebruiken.

Vanaf 19.15 uur ben je welkom. Koffie en thee staan klaar.

Om 19.30 uur beginnen we met een kort verslag over het reilen en zeilen van de stichting. Hoewel er afgelopen winter en voorjaar nog wel wat coronaperikelen speelden, hebben we een heel goed seizoen achter de rug met veel activiteiten en een goed draaiende horeca. Ook is er het nodige gebeurd aan groot onderhoud en renovaties. De werkzaamheden voor dit najaar en winter staan alweer – bijna letterlijk – in de steigers.

Aansluitend vertelt onze gast, Brigitte Linskens, over het werk van de Vereniging van Beheerders van Monumentale Kerkgebouwen in Nederland (VBMK). Onze Stichting Broeker Kerk is één van de 140 leden van deze vereniging, die zich inzet voor een goed gebruik en beheer van (monumentale) kerkgebouwen. Ze ondersteunt de kerkbeheerders heel praktisch, bijvoorbeeld met informatie, tips en tools in een Handboek Behoud en Beheer.
Brigitte Linskens maakt ons deelgenoot van haar ervaringen en geeft inspirerende voorbeelden: hoe gaat men elders om met het kerkbeheer? Welke obstakels komt men tegen?

We sluiten de bijeenkomst af met een gezellige borrel.

donderdag 10 november 2022
aanvang 19.30 uur

Helpers van de kerk in gesprek tijdens een eerdere bijeenkomst.

Aanmelden

We willen graag weten op hoeveel belangstellenden we kunnen rekenen. Meld je daarom zo spoedig mogelijk aan via vrijwilligers@broekerkerk.nl. Vermeld als onderwerp vrijwilligersbijeenkomst en ook of je iemand meeneemt.