Zomerexpositie met Bram Stoof

Schilder en tekenaar Bram Stoof staat centraal in de zomerexpositie van de kerk in Broek in Waterland, van 14 juli tot en met 22 augustus. Stoof (geboren in Enkhuizen) is bekend van zijn realistische olieverf portretten, maar heeft een veel breder repertoire. Als portrettist nam hij deel aan het programma Sterren op het doek en schilderde Karin Bloemen. Sinds de corona-lockdown gebruikt hij het interieur van zijn eigen Amsterdamse woning als onderwerp. Ook maakt hij tekeningen en aquarellen.

14 juli t/m 22 augustus 2021

De expositie is gratis toegankelijk en de werken kunnen worden gekocht.
Openingstijden: 10.00 – 17.00 uur
(zondag 12.00 – 17.00 uur)

Bram Stoof

Stoof (1959) is vakdocent modeltekenen en verbonden aan enkele instituten voor kunstzinnige vorming. Hij noemt beeldend kunstenaar en ontwerper Jaap Nieuwenhuis (1927) als zijn belangrijkste mentor, medestander en docent. Hij is lid van de Hollandse Aquarellistenkring en het Nederlands Portretschap. In zijn atelier verzorgt hij cursussen in schilderen met olieverf met klassieke techniek in realistische weergave. Onderwerpen zijn de menselijke figuur, architectuur, landschap en stilleven.

Opening 17 juli door Micha Wertheim

Micha Wertheim zal de expositie op 17 juli openen. Wertheim, bekend  als cabaretier en schrijver, is daarnaast een gedreven modeltekenaar en een van Bram Stoofs meest ijverige leerlingen. De feestelijke opening begint om 16.00 uur en is vrij toegankelijk.

Workshops

Bram Stoof geeft zaterdag 24 en 31 juli schilderworkshops in en om de Broeker Kerk. De workshops starten om 12.30 uur en duren ongeveer drie uur. De workshop kost € 50,00 en er is plek voor maximaal tien personen.

Hier lees je meer over de workshops en kun je een plek boeken.